Nouvel arrivant avec d'inévitables questions

Bonjour, je suis Français et amateur de Jaguar, bien sur puisque vous lisez ceci.
mon texte est il traduit automatiquement?, dois écrire en Anglais?
je n’ai pas vu de sujet de présentation…
Je ne sais pas où mon post actuel va arriver!,
Mais aujourd’hui est une belle journée!.

1 Like

It is not translated automatically. I entered into google:

Hello, I am French and a Jaguar lover, of course since you are reading this.
is my text translated automatically ?, do I have to write in English?
I didn’t see a presentation topic …
I don’t know where my current post will end up !,
But today is a beautiful day !.

Merci Angus,
my main question is : where is the presentation section?,
nothing says that,
and this is more easy for me to write in French, but all i read now is written in French,
curious ???..is automatically translated for me?..whaoo !.

I am relatively new to the site as well. There is not a presentation section per se. If you are researching a particular problem or issue, then in the upper right hand corner enter key words in the search function. Or just post a question. I’ve found everyone to be super helpful.

1 Like

J’ai écris au dessus en Anglais, et je lis ensuite mon écriture en Français, puis ta réponse en Français,
je déduis que tout est traduit automatiquement pour moi et donc pour tout le monde!.
Merci encore Angus, où es tu dans les USA ?
moi je suis dans sud ouest de la France.
Avec deux Jaguar vintage depuis longtemps, et je connais bien leur technique et toutes leurs pièces.
Si çà peut servir à aider, c’est bien.
Gérard

I’m sure there are French speakers here who can help: I believe Peter Crespin is one of them.

Thank you Paul,
i see that : i write my words in English, and i send them.
when i reread all is in French!..thank you Google translate automatic.
And you, you read my text in English ??.
Here is evening, smooth weather…
gérard

I read in English, and we are having “meh” weather!

Bonjour Gerard! IcI la plupart ne parle pas, mais moi, c’est un plaisir de parler des xkes. J’en ai une S2 1969 coupe. Vous venez d’acheter la votre? Je ne sais pas si la traduction se passe, mais si vous avez les questions je peux bien les traduire si je ne sais pas la reponse. Ici sont les questions des XK-Es

Hi and good morning !!, because here this is 8 o’clock!
I must take the habit to write in American language…
"bois bateau poussin " is a fun name, thank you for the message.
My car is one E type 1961 OTS flat floor, black! and so “Black Beauty”. Beautiful condition, I like it .
With me since 20 years.

1 Like

Savez- vous ajouter des photos? Poussez “la fleche” a la ligne au dessus et choississez la photo. J’ai aussi un vieux bateau en bois, 1947 Chris Craft Deluxe runabout.

Hi Valerie,
i had also one runabout “Riva super Ariston”, but last year i have sold it… V8 7 liters , a beauty !!
i try send some photos here,
take care of you
gérard

3 Likes

Bonjour Gérard, je te souhaite la bienvenue ici.
Tu trouveras sur ce site un groupe de passionnés avec un esprit très ouvert, très calés sur tous les sujets techniques touchant de près ou de loin à la Type-E.
Ta voiture est vraiment superbe, c’est la même combinaison de couleurs que la mienne qui est de 62 (surnommée “Black Pearl”).
Mais je suis étonné que tu mentionnes qu’elle est à plancher plat, car les ouvertures du capot sont bien à l’intérieur et il me semble voir que le plancher est creusé pour les pieds du conducteur. Peut-être tu peux nous donner plus de détails? L’as-tu déjà fichée sur XKEDATA.COM?
Au plaisir de se lire et même de se croiser un jour sur les routes du sud-ouest!

Une de mes Type E est très éxactement comme la vôtre. Quel numéro de chassis avez vous?

Hello Ralph,
thank you for answer,
yes she is flat floor, it is not hollowed out but flat. I had get out the carpet when i shoot photo.
The cars had open bonnet at interiors combined with this floors the last months of manufacture until march 62.
This car has been sold new in january 1962 at New York. Made in december 61.
She is never restaured but only repaired when necessary.
Whitch month of manufacture yours?.

Hi Gérard, ok now clear for me.
Mine is manufactured Sep 62.
I am sure you are enjoying driving it the top down on some lovely twisty roads in your region. :ok_hand:

Gérard, you can as well jump onto the UK E-Type forum, geographically closer to you and where there is already quite a number of French members: The ‘E’ Type Forum - Index page (etypeuk.com)

Thank you i 'll think about it,
i like the American ambience here.

Tu as besoin d’aide, mon bon ami!

:rofl:

Elle est absolument superbe!! Je n’en ai jamais vu en noir avec rouge a l’interieure. Elle aime bien la France? A cause de bonnes routes sans doute. Elle va bien? Sans maladies?